Sunday 6 August 2017

Adil

Aku insan yang kerdil, 
Sejak dilahirkan tiada apa, 
Hanya meminta dari yang Berkuasa, 
Walaupun helaan nafasku bukan aku yang aku miliki, 
Walaupun kerdipan mataku bukan aku yang aturkan, 
Ada yang Perkasa menentukan segalanya buat aku. 

Didikan bonda dan ayahnda, 
Menjadikan aku bersandar padaNya lebih dari segala, 
Iman yang diletak di hati ini menjadikan aku, 
Sentiasa meminta hanya padaNya, 

Permintaan aku padaNya sentiasa berubah, 
Kerna  aku insan yang berbolak hatinya, 
Kepentingan duniawi dan akhirat berselang seli, 
Menjadi keinginan untuk dicapai demi kepuasan dan kesenangan hati, 

Keinginan yang aku pinta mampu aku senaraikan, 
Namun tidak kesyukuran yang aku laksanakan, 
Tiada keadilan di dunia, 
Bukan Dia kepada aku, 
Tapi aku kepada Dia. 




No comments:

Post a Comment